Π .Ο . Π . Σ .

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ

Τηλ. 210 8253544 – 210 8811187 – fax: 210 8819035                 Αθήνα, 17/6/2020

ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ 1947                                                                 Αρ.πρωτ: 127

email: omopolit@otenet.gr

 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

 

 

Σας κοινοποιούμε τα παρακάτω έγγραφα προς ενημέρωσή σας:

  1. Δελτίο τύπου Υπουργείου Οικονομικών (13/6/2020) σχετικά με το πρόβλημα της φορολόγησης των αναδρομικών των συνταξιούχων. Θα μπορούσατε, όσοι

ενδιαφέρεστε, για περαιτέρω οδηγίες να απευθυνθείτε στις κατά τόπους ΔΟΥ.

  1. Δελτίο τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (15/6/2020) σχετικά με τα έξοδα κηδείας.

Σας ενημερώνουμε επίσης ότι σύμφωνα με ανακοίνωση που έχει αναρτηθεί στον ΕΦΚΑ (πρώην ΓΛΚ) «οι ασφαλισμένοι, για αιτήματα από 1/1/2017 μπορούν να αναζητήσουν

στον δικτυακό τόπο www.gsis.gr την παρακολούθηση πορείας αίτησης

συνταξιοδότησης (www.gsis.gr/ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ

 /ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ/ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ).

 

Επίσης για πληροφορίες επί θεμελιωτικών διατάξεων του συνταξιοδοτικού δικαιώματος οι ασφαλισμένοι μπορούν να απευθύνουν το ερώτημά τους ανάλογα με την κατηγορία εργασίας τους, μέσω email στο d.sintdt@efka.gov.gr ,με συνημμένο πιστοποιητικό

υπηρεσιακών μεταβολών, πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, βεβαίωση χρόνου ασφάλισης σε άλλο ταμείο (αν υπάρχει) και για τους άντρες πιστοποιητικό τύπου Α, ώστε να τύχουν σχετικής πληροφόρησης.

Ως προς τις μεταβολές των προσωπικών τους στοιχείων (ταυτότητα, ταχυδρομική

διεύθυνση κλπ) αυτές μπορούν να πραγματοποιηθούν από την εφαρμογή του ΕΦΚΑ, μέσω του TAXISNET με τους προσωπικούς κωδικούς TAXIS.

Είναι αυτονόητο ότι για τα γραπτά αιτήματα υπάρχει και η δυνατότητα αποστολής τους ταχυδρομικά.»

 

 

Ο Πρόεδρος                                                                           Ο Γεν. Γραμματέας

 

Χρ. Μπουρδούκης                                                                          Ερμ. Λινάρδος

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Νίκης 5-7
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

10180 Αθήνα ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Τηλ.: 2103332644

e-mail: press@minfin.gr

Σάββατο, 13 Ιουνίου 2020

Δελτίο Τύπου

Το Υπουργείο Οικονομικών δίνει λύση στο πρόβλημα της φορολόγησης των αναδρομικών των συνταξιούχων

Με νομοθετική ρύθμιση που κατέθεσε η Κυβέρνηση στη Βουλή, δίνεται λύση στο πρόβλημα με τα αναδρομικά ποσά συντάξεων, για τα οποία οι συνταξιούχοι κλήθηκαν να πληρώσουν φόρο.

Πρόκειται για ένα μεγάλο ποσοστό αναδρομικών συντάξεων που εισπράχθηκαν το 2013 από τους δικαιούχους, οι οποίοι όμως δεν συμπεριέλαβαν τα συγκεκριμένα ποσά στη φορολογική τους δήλωση, με αποτέλεσμα να τους καταλογιστεί φόρος.

Ανάμεσα σε αυτές τις περιπτώσεις προέκυψαν και ορισμένες πράξεις προσδιορισμού φόρου που εκδόθηκαν, παρά το γεγονός ότι τα εισοδήματα αυτά είχαν συμπεριληφθεί από τους φορολογουμένους στις δηλώσεις που είχαν υποβάλει.

Η Κυβέρνηση αποκαθιστά την άνιση και άδικη αυτή αντιμετώπιση, η οποία είχε προκαλέσει μεγάλα προβλήματα σε συγκεκριμένους συνταξιούχους.

Με τη νομοθετική ρύθμιση που κατατέθηκε, θα δοθεί η δυνατότητα να διορθωθούν τα εκκαθαριστικά, είτε μετά από αίτηση του φορολογουμένου, είτε από την ίδια την ΑΑΔΕ οίκοθεν. Η νέα διαδικασία θα δώσει στη φορολογική διοίκηση τη δυνατότητα να προβεί σε διορθωτική παρέμβαση, με βάση τα στοιχεία που θα προσκομιστούν στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ., για να διασφαλιστεί η φορολόγηση των σχετικών ποσών στη χρήση στην οποία πράγματι ανάγονται, και όχι συνολικά στο έτος στο οποίο εισπράχθηκαν.

Προβλέπεται επίσης ότι δεν θα επιβληθούν πρόστιμα, ενώ μειώνονται σημαντικά οι επιβαλλόμενες προσαυξήσεις στους συνταξιούχους που έλαβαν καθυστερημένα την πρώτη τους σύνταξη, για τα μη δηλωθέντα αναδρομικά τους.


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ

ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δελτίο Τύπου

 

Αθήνα 15-06-2020

Γ. Βρούτσης: Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία στον e-ΕΦΚΑ για τα έξοδα κηδείας- Βάζει τέλος στη αυτοπρόσωπη παρουσία, στις καθυστερήσεις και τη γραφειοκρατία - Καταβολή των ποσών κάθε 15 μέρες.

Ένα πρόβλημα που ταλαιπωρούσε για δεκαετίες τους πολίτες λύνεται οριστικά με την Υπουργική Απόφαση (21919/7423/Β’/2272/14.06.2020), μέσω της οποίας δημιουργείται νέα ηλεκτρονική υπηρεσία για την πληρωμή των εξόδων κηδείας συνταξιούχων και ασφαλισμένων του e- ΕΦΚΑ.

Μέσω αυτής θα εξυπηρετούνται άμεσα οι δικαιούχοι χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία στα κατάστημα του e-ΕΦΚΑ. Χαρακτηριστικό της καθυστέρησης των πληρωμών και την γενικότερης ταλαιπωρίας των πολιτών για τα έξοδα κηδείας είναι ότι τον Αύγουστο του 2019, βρέθηκαν σε εκκρεμότητα περίπου 35.000 αιτήσεις στον τ. ΟΓΑ με τις οποίες δεν ασχολήθηκε ποτέ η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας από το 2015!

Με την νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, η διαδικασία απλοποιείται και επιταχύνεται με αποτέλεσμα να σταματούν οι καθυστερήσεις των πληρωμών, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνεται ανθρώπινο δυναμικό που θα αξιοποιηθεί σε άλλες κρίσιμες υπηρεσίες. Ειδικότερα, ο υπεύθυνος του γραφείου που αναλαμβάνει την τελετή θα εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ, θα καταχωρεί τον Α.Μ.Κ.Α. του θανόντος, τον Α.Μ.Κ.Α. και το ΑΦΜ του δικαιούχου/ επιμεληθέντος την κηδεία, θα

 

συμπληρώνει τα στοιχεία του τιμολόγιου για την τελετή της κηδείας- ταφής και θα αναρτά το τιμολόγιο. Ο ρόλος τους στην ηλεκτρονική διαδικασία συζητήθηκε και συμφωνήθηκε σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με συμμετοχή του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση, του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Χρήστου Χάλαρη και του προεδρείου της Ένωσης Λειτουργών Γραφείων Κηδειών.

Παράλληλα, οι δικαιούχοι θα εισέρχονται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ που φιλοξενείται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), θα καταχωρούν τα προσωπικά τους στοιχεία και στη συνέχεια θα εκδίδεται σε πραγματικό χρόνο η απόφαση πληρωμής.

Με την συγκεκριμένη απόφαση μετασχηματίζεται η όλη η διαδικασία απόδοσης των εξόδων κηδείας, καταργείται η προσκόμιση χειρόγραφων παραστατικών και ληξιαρχικών πράξεων και καταβάλλεται άμεσα το ποσό στο λογαριασμό του δικαιούχου χωρίς τις καθυστερήσεις του παρελθόντος. Επιπλέον, με την νέα ηλεκτρονική υπηρεσία διασφαλίζεται η νομιμότητα και θωρακίζεται ο e-ΕΦΚΑ απέναντι σε υφιστάμενες πρακτικές διπλών καταβολών, εικονικών παραστατικών για τον ίδιο θάνατο εξαιτίας της έλλειψης επικοινωνίας μεταξύ των συστημάτων των τ. ταμείων.

O Yπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Γιάννης Βρούτσης δήλωσε τα εξής:

«Σήμερα,   άλλη   μία   εστία    ταλαιπωρίας   για   τους    πολίτες    κλείνει   οριστικά. Δημιουργείται, για πρώτη φορά, ηλεκτρονική υπηρεσία στον e-ΕΦΚΑ με την οποία απλοποιείται σημαντικά η υποβολή των ηλεκτρονικών, πλέον, εγγράφων για τα έξοδα κηδείας από του συγγενείς του θανόντα και δρομολογείται σε λίγες μόνο ημέρες η καταβολή των εξόδων κηδείας. Με αυτό τον τρόπο μπαίνει οριστικό τέλος στην αυτοπρόσωπη παρουσία στο Ταμείο, στη γραφειοκρατία και κυρίως στηn πολυετή αναμονή για την πληρωμή των εξόδων κηδείας. Όλα, πλέον, θα γίνονται αυτόματα και οι πληρωμές των εξόδων κηδείας θα πραγματοποιούνται κάθε 15 μέρες. Με αυτήν τη νέα ηλεκτρονική          υπηρεσία,   αποδεικνύουμε      στην   πράξη,   ότι                     συνεχίζουμε           τον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του πλαισίου εξυπηρέτησης των πολιτών από τον e-ΕΦΚΑ». επισυνάπτεται ολόκληρη η Απόφαση